کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

 محققان دانشگاه بن گوریون در Negev ، اسرائیل ، دستگاه قابل حمل الکتروانسفالوگرام (EEG) را ساخته اند که ادعا می کند تا یک ساعت قبل از شرایط اضطراری حملات را پیش بینی می کند.

Epiness از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل فعالیت مغز و تشخیص حملات احتمالی استفاده می کند و می تواند هشدارهایی را به تلفن هوشمند شما ارسال کند.

این برای این بیماران بسیار مهم است زیرا بسیاری از آنها در طی این حملات هوشیاری خود را از دست می دهند ، که می تواند بسیار خطرناک باشد.

سایر دستگاه های موجود در بازار می توانند تشنج را در زمان واقعی تشخیص دهند ، اما نمی توانند هشدارها را پس دهند. با این حال ، سال گذشته محققان دانشگاه لوئیزیانا در لافایت از یک مدل پیش بینی هوش مصنوعی استفاده کردند.

گفته می شود که همان دقت پیش بینی Epiness را ارائه می دهد و همچنین می تواند بیماران را تا یک ساعت قبل از تشنج هشدار دهد.

هشدارهای مناسب می تواند به بیماران این فرصت را بدهد تا با مصرف دارو خود را برای تشنج آماده کنند. کسانی که به اندازه کافی داروهای ضد صرع استفاده نمی کنند این فرصت را دارند که خطر آسیب های مرتبط با تشنج را کاهش دهند.

به گفته محققان BGU ، هوش تعداد الکترودهای مورد نیاز کاربر را کاهش می دهد. آنها الگوریتم های بیماران EEG را که چندین روز قبل از عمل با استفاده از داده های EEG تحت کنترل قرار گرفتند ، ایجاد و آزمایش کردند.

به گفته آنها ، الگوریتم 97٪ دقیق بود ، بهترین عملکرد پیش بینی را داشت و تقریباً همان عملکرد (95٪) را با الکترودهای کمتر حفظ کرد.

ممکن است مدتی طول بکشد تا بیماران صرع با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین به فناوری پیش بینی تشنج تسلط یابند.

استارت آپ جدید موسوم به NeuroHelp فناوری Epiness را برای توسعه و تجاری سازی بیشتر معرفی کرد. این نمونه های اولیه آزمایش بالینی برای اواخر سال جاری برنامه ریزی شده است.

  • صابر حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی