کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

از آنجا که شرکت ها تقاضای بیشتری در عصر دیجیتال تجربه می کنند ، فعالیت های مدیریت داده های محصول (PDM) برای مدیریت محصول مبتنی بر داده ضروری است.

یک منطقه PDM مسئول جمع آوری داده ها در مورد توسعه محصول و تولید اطلاعات و بینش برای هدایت کار تیم ها و استراتژی های شرکت است. بنابراین ، تصمیمات و فعالیتهای روزمره چابک و مبتنی تر می شوند.

اکنون بهتر خواهید فهمید که Product Data Management چیست و این حوزه چگونه می تواند به شرکت شما در ایجاد محصولات بهتر و فروش بیشتر کمک کند! به خواندن ادامه دهید!

مدیریت داده های محصول (PDM) چیست؟

PDM مخفف Product Data Management است. این کار فرآیند مدیریت و به اشتراک گذاری داده ها و فرآورده های مربوط به توسعه آن است.

Product Data Management اغلب نامی است که به حرفه ، حوزه تجاری یا نرم افزاری گفته می شود که این کار مدیریت را امکان پذیر می کند ، مانند مثال زیر.

داده های سیستم PDM کاملاً فنی هستند و شامل موارد زیر می شوند:

    مدل های محصول
    اطلاعات قطعات
    ابعاد
    تأمین کننده یا فروشنده
    دستورالعمل ساخت
    قیمت هزینه
    الزامات
    طراحی های CAD

این سیستم داده های مربوط به محصول را در یک سیستم ثبت و جمع آوری می کند. این اطلاعات در درجه اول توسط تیم های مهندسی ، طراحی و فناوری استفاده می شود.

سپس ، کارمندان از طراحی ، طراحی ، تولید ، تا منسوخ شدن آن ، از این داده ها در توسعه محصول و مدیریت چرخه حیات محصول (PLM) استفاده می کنند.

برای این منظور ، شما باید توابع PDM را به مدیریت داده های محصول و مدیریت فرآیند تقسیم کنید.

Product Data Management با کنترل ساختار محصول و قطعات آن سروکار دارد. همچنین ، با طبقه بندی اجزا و اسناد. مدیریت فرآیند ، گردش کار مانند فرآیندهای تأیید برای یک محصول و تغییرات طراحی و مهندسی را پوشش می دهد.

اگرچه PDM در درجه اول برای زمینه های فنی توسعه محصول ایجاد شده است ، اما اکنون بخش های دیگر مانند بازاریابی ، خرید و فروش نیز به آن دسترسی دارند.

این سیستم با متمرکز کردن داده ها روی یک سیستم عامل ، به همه تیم ها این امکان را می دهد تا به اطلاعات دقیق محصول دسترسی داشته باشند ، این موارد برای مثال در هنگام توسعه کمپین های بازاریابی یا بخشهای فروش مفید است. بعداً در این مقاله ، خواهید فهمید که چگونه این مناطق از داده های محصول استفاده می کنند.

  • صابر حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی