از آنجا که شرکت ها تقاضای بیشتری در عصر دیجیتال تجربه می کنند ، فعالیت های مدیریت داده های محصول (PDM) برای مدیریت محصول مبتنی بر داده ضروری است.
یک منطقه PDM مسئول جمع آوری داده ها در مورد توسعه محصول و تولید اطلاعات و بینش برای هدایت کار تیم ها و استراتژی های شرکت است. بنابراین ، تصمیمات و فعالیتهای روزمره چابک و مبتنی تر می شوند.
اکنون بهتر خواهید فهمید که Product Data Management چیست و این حوزه چگونه می تواند به شرکت شما در ایجاد محصولات بهتر و فروش بیشتر کمک کند! به خواندن ادامه دهید!
مدیریت داده های محصول (PDM) چیست؟
PDM مخفف Product Data Management است. این کار فرآیند مدیریت و به اشتراک گذاری داده ها و فرآورده های مربوط به توسعه آن است.
Product Data Management اغلب نامی است که به حرفه ، حوزه تجاری یا نرم افزاری گفته می شود که این کار مدیریت را امکان پذیر می کند ، مانند مثال زیر.
داده های سیستم PDM کاملاً فنی هستند و شامل موارد زیر می شوند:
مدل های محصول
اطلاعات قطعات
ابعاد
تأمین کننده یا فروشنده
دستورالعمل ساخت
قیمت هزینه
الزامات
طراحی های CAD
این سیستم داده های مربوط به محصول را در یک سیستم ثبت و جمع آوری می کند. این اطلاعات در درجه اول توسط تیم های مهندسی ، طراحی و فناوری استفاده می شود.
سپس ، کارمندان از طراحی ، طراحی ، تولید ، تا منسوخ شدن آن ، از این داده ها در توسعه محصول و مدیریت چرخه حیات محصول (PLM) استفاده می کنند.
برای این منظور ، شما باید توابع PDM را به مدیریت داده های محصول و مدیریت فرآیند تقسیم کنید.
Product Data Management با کنترل ساختار محصول و قطعات آن سروکار دارد. همچنین ، با طبقه بندی اجزا و اسناد. مدیریت فرآیند ، گردش کار مانند فرآیندهای تأیید برای یک محصول و تغییرات طراحی و مهندسی را پوشش می دهد.
اگرچه PDM در درجه اول برای زمینه های فنی توسعه محصول ایجاد شده است ، اما اکنون بخش های دیگر مانند بازاریابی ، خرید و فروش نیز به آن دسترسی دارند.
این سیستم با متمرکز کردن داده ها روی یک سیستم عامل ، به همه تیم ها این امکان را می دهد تا به اطلاعات دقیق محصول دسترسی داشته باشند ، این موارد برای مثال در هنگام توسعه کمپین های بازاریابی یا بخشهای فروش مفید است. بعداً در این مقاله ، خواهید فهمید که چگونه این مناطق از داده های محصول استفاده می کنند.