کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

هربار که به یک وب سایت در اینترنت دسترسی پیدا می کنیم ، علاوه بر محتوا ، آنچه در ابتدا توجه ما را به خود جلب می کند نحوه قرار دادن عناصر آن بر روی صفحه و همچنین رنگ ، شکل و فونت آنها است.

صرف نظر از مدیر محتوا انتخاب شده ، این ویژگی های بصری و کاربردی از موضوع وردپرس ناشی می شوند. در اینجا ما بر مواردی که برای پلت فرم وردپرس ایجاد شده است تمرکز می کنیم.

قالب وردپرس چیست؟

قالب وردپرس مجموعه ای از الگوها و شیوه نامه است که به وب سایت جنبه بصری و ویژگی هایی می دهد که عملکرد آن را بهینه می کند.

هنگام ایجاد وب سایت در وردپرس ، یکی از اولین قدم هایی که باید بردارید این است که موضوعی را برای آن انتخاب کنید. لازم است توجه داشته باشید که مسئول اولین برداشتی است که بازدیدکنندگان شما از وب سایت شما خواهند داشت.

به همین دلیل ، توجه به جذابیت آن بسیار مهم است.

همانطور که قبلاً چندین بار گفتیم ، تولید محتوای خوب اصلی ترین اقدام است که باید روی آن تمرکز کنید تا سایت شما بتواند نتایج خوبی را ایجاد کند. با این حال ، حتی خوش طعم ترین کیک اگر اشتها آور به نظر نرسد ، خوشایند نخواهد بود.

به همین دلیل ، موضوع باید به هویت بصری شما متصل شود. از این گذشته ، لوگو ، فونت و رنگ شرکت شما به طور تصادفی انتخاب نمی شوند ، بلکه به این دلیل هستند که با نام تجاری شما سازگار هستند.

 

10 نکته را باید هنگام طراحی وب سایت به خاطر بسپارید

 

بنابراین ، همین امر در مورد وب سایت شما نیز صدق می کند.

اگر کسب و کار شما از نظر بصری به دلیل استفاده از رنگ های گرم - مانند قرمز ، زرد ، نارنجی - و زبان زنده شناخته شده است ، داشتن رنگ های سردتر - مانند سفید ، آبی ، خاکستری - و زبانی هوشیارتر منطقی نخواهد بود. کسی که به آن دسترسی پیدا کرده است ممکن است فکر کند که سایت شرکت دیگری است.

بنابراین ، هنگامی که ایجاد وب سایت خود را به توسعه دهنده واگذار می کنید یا حتی خودتان آن را با راه حل هایی مانند Stage - که می توانید در عرض 2 دقیقه یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید - انجام دهید ، باید این را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، وب سایت مک دونالد برزیل را در نظر بگیرید.

همانطور که می بینیم ، ظاهر وب سایت از همان قالبی برخوردار است که در فروشگاه های حق رای دادن و در تبلیغات منتشر شده در رسانه های سنتی مشاهده می کنیم. این باعث می شود بازدیدکنندگان وب سایت به سرعت تشخیص دهند که نام تجاری آن است.

با پیروی از همین فرض ، هنگام انتخاب قالب آماده برای سایت وردپرس خود ، مطمئن شوید که تا حد امکان به هویت شرکت شما نزدیک است. در صورت لزوم ، از همکاران و دوستان خود بپرسید که آیا آنها بلافاصله در مورد کسب و کار شما فکر می کنند یا به موضوع نگاه می کنند یا خیر.

قالب های وردپرس چگونه هستند؟

در گذشته ، برای ایجاد جلوه های بصری وب سایت ، لازم بود به خدمات برنامه نویسی که از ابتدا با استفاده از HTML یا برخی دیگر از زبانها آن را ایجاد کرده بود ، تکیه کرد. این امر روند ایجاد را کند و زمان بر کرد ، علاوه بر این کارآفرینانی را که می خواستند روی آن کار کنند ، محروم کرد.

به همین دلیل ، قالب های وردپرس ایجاد شد تا هرکسی بتواند با چند کلیک جلوه ای حرفه ای به وب سایت ها بدهد. وردپرس CMS است که در این زمینه بیشترین توجه را به خاطر ارائه مجموعه ای از موضوعات با موضوعات متنوع داشته است.

لازم به یادآوری است که ، اگرچه سیستم عامل هایی مانند Wix گزینه کشیدن و رها کردن را ارائه می دهند تا کاربران بتوانند ظاهر سایت های خود را به شیوه ای بصری و ساده ترکیب کنند ، اما یک موضوع وردپرس تنها به جنبه بصری محدود نمی شود ، بلکه تأثیراتی نیز دارد. ویژگی هایی که وب سایت شما دارد در زیر در مورد آن صحبت خواهیم کرد
به
موضوع وب سایت برای چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، دو ویژگی از طریق تم به وب سایت ها نسبت داده می شود: بصری و کاربردی. بیایید به هر یک نگاه کنیم.

تم بصری

هنگامی که موضوعی را انتخاب می کنید که دارای هویت بصری وب سایت شما باشد ، این امکان را دارید که نه تنها آن را نصب کنید ، بلکه آن را با توجه به موارد ضروری سفارشی کنید.

معمول است که موضوعات نسخه آزمایشی را ارائه دهند ، یعنی نشان دادن نحوه ظاهر سایت در صورت نصب آن. هنگام حرکت در Theme Forest ، که دارای تم های بسیار متنوعی است ، می توانید مشاهده کنید که اکثر آنها دارای نسخه نمایشی هستند که به شما امکان می دهد ظاهر سایت خود را بررسی کنید.

با این حال ، شما نمی خواهید وب سایتی داشته باشید که دقیقاً شبیه بسیاری از وب سایت های دیگر است ، اینطور است؟ بنابراین ، برای منحصر به فرد بودن باید از سفارشی سازی استفاده کنید. برای مثال ، نسخه ی نمایشی استاندارد موضوع Voice را در نظر بگیرید.

و اکنون بیایید در زیر به وبلاگی که از این موضوع به صورت شخصی استفاده می کند نگاهی بیندازیم.

البته برخی از تم ها محدودیت هایی در سفارشی سازی خود دارند ، به ویژه اگر رایگان باشند. به همین دلیل ، ما توصیه می کنیم روی موضوعات برتر سرمایه گذاری کنید - که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد - و در کارکردهایی که اکنون به آنها اشاره می کنیم.

توابع تم

یکی دیگر از ویژگی های تم وردپرس کارکردهایی است که آنها برای سایت به ارمغان می آورند. بنابراین ، معمول است که تم ها شامل افزونه ها ، ابزارک ها و سایر ویژگی ها در ترکیب خود باشند که باعث می شود سایت وظایف خاصی را انجام دهد.

بیایید چند نمونه از موضوعات را که عملکردهای خاصی دارند در زیر مشاهده کنید.

آوادا

Avada یک قالب وردپرس چند منظوره است ، به این معنی که می توان آن را در وب سایت های مختلف اعمال کرد. این به این دلیل است که Avada نه تنها یک نسخه نمایشی ، بلکه چندین مورد را بر اساس موضوعات خاص مانند آژانس های تبلیغاتی ، رستوران ها ، کافی شاپ ها ، عکاسی ، سالن های بدنسازی و غیره ارائه می دهد.

برای آوردن ویژگی های مناسب در طیف وسیعی از امکانات ، به شما امکان می دهد افزونه هایی مانند WooCommerce ، بزرگترین نام در ایجاد تجارت الکترونیکی برای وردپرس را ادغام کنید.

خوش فرم

این موضوعی است که توسط Colorlib توسعه یافته است و تمرکز آن ایجاد صفحات منحصر به فرد است. به همین دلیل است که برخی از شرکت هایی که قصد دارند سایت های یک صفحه ای یا صفحات فرود را منتشر کنند ، این موضوع را انتخاب می کنند.

برای اندازه گیری نتایج آنها ، Shapely دارای افزونه هایی مانند Gravity Forms برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ و Yoast SEO برای مطابقت محتوا با رتبه بندی در نتایج جستجوی Google است.

بنینگتون

Bennington یک قالب وردپرس است که توسط Rock Content توسعه یافته است. این موضوع با تمرکز بر نگرانی کسانی که یک وب سایت شرکتی ایجاد کرده اند و مایلند با عملکرد آن نتایج تجاری داشته باشند ، ایجاد شده است.

علاوه بر سفارشی سازی ، یک موضوع سبک است ، زمان بارگذاری وب سایت شما را کاهش می دهد تا تجربه بهتری را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند و شانس رتبه بندی را افزایش می دهد - زیرا سرعت یکی از عوامل مورد توجه الگوریتم جستجوی گوگل است.

یکی دیگر از عواملی که با ایجاد سرنخ و MQL از آنها ، تبدیل ها را بهینه می کند ، ادغام با ابزارهای بازاریابی دیجیتال مانند MailChimp ، RD Station و HubSpot است.

از آنجا که این یک موضوع منحصر به فرد برای مشتریان Stage است ، ما آن را به عنوان یک موضوع برتر طبقه بندی می کنیم. در زیر ، تفاوت بین آنهایی که به صورت رایگان ارائه می شوند را به شما نشان می دهیم.

چه نوع تم هایی وجود دارد؟

دو نوع تم وردپرس وجود دارد: رایگان و ممتاز - یعنی مواردی که برای استفاده از آنها باید هزینه کنید. انتخاب این که کدام مورد استفاده شود به هدف و شرایط هر یک بستگی دارد ، بنابراین ما تفاوت های هر یک را در زیر آورده ایم.

تم های رایگان

هنگام ایجاد یک وب سایت به صورت دستی در وردپرس ، انتخاب موضوع یکی از اولین انتخابهایی است که باید انجام دهید تا به صفحه سفید استاندارد تبدیل نشود که فقط می گوید "به وردپرس خوش آمدید".

اکثر موضوعات نشان داده شده در این مرحله رایگان هستند و با هدف ایجاد وبلاگ انجام می شوند ، زیرا دارای صفحه اصلی هستند که آخرین مقالات منتشر شده را نمایش می دهد. حتی اگر بتوانید از آنها برای ایجاد صفحات درست مانند یک وب سایت استفاده کنید ، تمرکز این موضوعات - مانند موضوع بیست نشان داده شده در تصویر بالا - معمولاً وبلاگ است.

به همین دلیل ، موضوعات رایگان برای وبلاگ های مشاغل کوچک یا آنهایی که قصد ایجاد یک وبلاگ شخصی یا غیر تجاری را دارند در حالی که دارای وردپرس به عنوان CMS هستند ، توصیه می شود.

تم های ممتاز

از سوی دیگر ، تم های ممتاز ، علاوه بر درخواست برای وبلاگ ها و وب سایت ها ، دارای ویژگی های بیشتری هستند. بنابراین ، اگر هدف شرکت ایجاد یک وبلاگ شرکتی ، یک وب سایت شرکتی یا یک فروشگاه آنلاین باشد ، مطمئناً می توانید مدلی را پیدا کنید که نیازها و استانداردهای بصری کسب و کار شما را برآورده کند.

همانطور که قبلاً اشاره شد ، اکثر تم های پولی در سایت هایی مانند Theme Forest موجود است ، اگرچه هنگام جستجوی Google می توانید سایت های رسمی موضوعات را نیز بیابید.

قیمت موضوعات با توجه به ویژگی ها ، عملکرد و پشتیبانی آنها متفاوت است. با این حال ، ارزش متوسط ​​معمولاً در حدود 69 دلار آمریکا است که نه تنها شامل فایلهای نصب تم ، بلکه پشتیبانی نیز می شود.

اتفاقا ، پشتیبانی یکی از بزرگترین تفاوت های تم های برتر است ، زیرا آنها تیمی دارند که به سوالات پاسخ می دهد و به مشتریان کمک می کند تا موضوعات را با اهداف شرکت تطبیق دهند ، علاوه بر این در صورت بروز هر گونه مشکل یا خطا در طول زمان ، برای ارائه کمک به آنها کمک می کند. استفاده کنید.

در اینجا یک هشدار مهم وجود دارد: برخی از موضوعات ممتاز دارای نسخه دزدان دریایی در وب هستند و ما توصیه نمی کنیم که آنها را از این طریق تهیه کنید. علاوه بر غیرقانونی بودن ، پشتیبانی نمی شود و از همه بدتر ، منابع غیرقابل اعتماد ممکن است بدافزارهایی به موضوعات اضافه کرده باشند که به سایت شما آسیب برساند.

چگونه می توان تم را در وب سایت شرکت خود اعمال کرد؟

دو روش برای اعمال موضوع مورد نظر برای وب سایت هنگام انتخاب آن وجود دارد: از طریق وردپرس یا از طریق یک فایل فشرده فشرده.

نحوه اعمال تم با استفاده از وردپرس

اعمال تم از طریق خود وردپرس بسیار ساده است ، زیرا می توان آن را از داشبورد CMS انجام داد.

ابتدا روی "ظاهر" در پنل سمت چپ کلیک کنید. سپس ، روی "Themes" کلیک کنید.

وردپرس برخی از تم های رایگان را در صفحه شروع ارائه می دهد. کافی است مکان نما را در بالا قرار دهید و روی "فعال سازی" کلیک کنید تا نصب شود.

پس از انجام این کار ، ممکن است فیلدی مربوط به موضوع روی داشبورد ظاهر شود.

همانطور که در مثال بالا مشاهده می کنید ، این تنظیمات در سمت چپ ظاهر می شوند تا بتوانید سفارشی سازی ها را در صفحه اصلی وب سایت ، منو ، ابزارک ها و سایر تنظیمات انجام دهید.

اگرچه موضوع مورد نظر آن را نشان نمی دهد ، برخی دیگر نیز سفارشی سازی زمینه های دیگر مانند سرصفحه و پاورقی را مجاز می دانند.
نحوه اعمال تم با استفاده از یک فایل زیپ

راه دیگر برای نصب قالب وردپرس در وب سایت از طریق فایل است که معمولاً در یک فایل فشرده فشرده ارائه می شود. هنگامی که یک تم برتر خریداری می کنید ، شرکتی که آن را ارائه می دهد معمولاً پیوند بارگیری را برای شما ارسال می کند که شما را به آن فایل می برد.

با این حال ، نیازی نیست که آن را مانند سایر فایل های فشرده از حالت فشرده خارج کنید. برای نصب آن در سایت وردپرس خود ، در بخش "ظاهر" / "تم" ، روی "افزودن جدید" ، سپس "ارسال موضوع" کلیک کنید. سپس ، باید فایل را بارگذاری کرده و روی دکمه "Install now" کلیک کنید.

چگونه می توان بهترین تم را برای شرکت خود انتخاب کرد؟

اکنون که می دانید تم های وردپرس چیست و ویژگی های آنها چیست ، حتما در فکر این هستید که چگونه مناسب ترین موضوع را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. در اصل ، شما باید ظاهر ، ویژگی ها و عملکرد را در نظر بگیرید.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم ، ظاهر باید با زبان شرکت شما سازگار باشد. همین امر در مورد ویژگی هایی که به ارمغان می آورد ، که باید نیازهای کسب و کار را برآورده کند ، صدق می کند.

با این حال ، نمی توان عملکرد را کنار گذاشت ، اگرچه برخی افراد آن را فراموش می کنند. تم هایی که افزونه های زیادی ارائه می دهند می توانند وب سایت شما را کند کنند ، که مانع از تجربه مرور و رتبه بندی موتورهای جستجو می شود.

به همین دلیل ، Stage موضوعات نتیجه گرا را توسعه داده است که مانع سرعت نمی شوند ، به طوری که سایت شما هم کسانی که به آن دسترسی دارند و هم الگوریتم گوگل را خوشحال می کند.

چنین ویژگی هایی از یک موضوع خوب برای وب سایت ها و وبلاگ ها معتبر است ، اگرچه در استراتژی بازاریابی دیجیتال هدف متفاوتی دارند.

در واقع ، اکنون که به این قسمت رسیده اید و همه چیز را درباره موضوعات وب سایت یاد گرفته اید ، چگونه می دانید چگونه یک وبلاگ موفق برای کسب و کار خود ایجاد کنید؟ اینجا را کلیک کنید و کتاب الکترونیکی رایگان که در این زمینه ایجاد کرده ایم را بررسی کنید!

  • صابر حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی