کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

با اختراع نمودن وسیله ای با شباهت بسیار به پیچ گوشتی شارژی که تمامی عملکرد های یک پیچ گوشتی عادی را دارد فقط با این تفاوت که با خرید پیچ گوشتی شارژی نیازی نیست پیچ ها را خودتان سفت کنید

در این مقاله می خواهیم شما را با پیچ گوشتی شارژی و انواع آن آشنا کنیم و به نقاط قوت و ضعف هر کدام بپردازیم.پیچ گوشتی شارژی برای تمامی فعالیت های صنعتی،حرفه ای و خانگی مناسب است و جزء ابزار آلات دستی محسوب می شود

پیچ گوشتی شارژی چیست؟
در اکثر خانه های ما برای انجام دادن کار هایی چون سر هم کردن قفسه، از میز و صندلی های چوبی و فلزی گرفته تا سفت نمودن دستگیره های در، به پیچ گوشتی نیاز است. با اختراع نمودن وسیله ای با شباهت بسیار به پیچ گوشتی شارژی که تمامی عملکرد های یک پیچ گوشتی عادی را دارد فقط با این تفاوت که با خرید پیچ گوشتی شارژی نیازی نیست پیچ ها را خودتان سفت کنید زیرا با خرید پیچ گوشتی شارژی همانطور که از نامش پیداست دارای نیرویی است که به راحتی می توانید با آن کار کنید.

پیچ گوشتی شارژی را می توان نوعی از دریل در نظر گرفت که یکی از پرکاربردترین خرید ابزارآلات دستی می باشد. کاربردهای پیچ گوشتی شارژی دامنه وسیعی از کارهای فنی خانگی، حرفه ای و صنعتی را در بر میگیرد. با استفاده از این ابزار میتوان با سرعت عمل بیش تر و با صرف نیروی کم تر به باز و بسته کردن انواع پیچ های کوچک و بزرگ پرداخت.

با خرید پیچ گوشتی شارژی شما راهی جدید برای امور منزل خود انتخاب کرده اید و دقیقا باعث شده یکی از خرید ابزارآلات محبوب محسوب شود.

در قرون وسطا از ابزار پیچ گوشتی استفاده می شده که طی قرن ها مورد استفاده قرار گرفته بود.در قرن پانزدهم این ابزار در کشور های آلمان یا فرانسه گسترش یافت، حتی این ابزار در این کشور ها به روش های خودشان ساخته شده است.

پیچ گوشتی شارژی چه مزایایی دارد؟
مزایای مختلف و قابلیت های متعدد پیچ گوشتی شارژی از قبیل جابجایی و حمل آسان، انعطاف پذیری در استفاده در مکان های مختلف، قابلیت تنظیم، ایمن تر بودن به دلیل نداشتن سیم، جمع و جور بودن، کمک به ذخیره زمان و انرژی و دقت بالا در عملکرد باعث شده تا این پیچ گوشتی ها ابزاری محبوب و پرمصرف و ضروری برای کاربران باشند.

با خرید پیچ گوشتی شارژی شاهد مزایای آن خواهید بود که چگونه نسبت به پیچ گوشتی دستی چه توانایی هایی دارد. از نمونه دلایل برتری خرید پیچ گوشتی شارژی را در قسمت پایین ذکر نموده ایم. در واقع می توان گفت اصلا تعجب آور نیست که در هر جعبه ابزاری با خرید پیچ گوشتی شارژی تکمیل شود.

مزایایی که یک خرید پیچ گوشتی شارژی می تواند داشته باشد و از همه مهم تر است فشار بسیار کمی است که به دست و مچ شما زمانی که با آن کار می کنید وارد می کند که همین مورد باعث می شود که دقت کار شما بالا رود.

قابل حمل بودن: با خرید پیچ گوشتی شارژی شما می توانید آن را به هر جایی که می خواهید حمل کنید و هر پیچی را باز و بسته کنید چون بسیار سبک و جمع و جور می باشد،حتی در مکانی که برق موجود نباشد با خرید پیچ گوشتی شارژی می توانید از این نگرانی کاملا خلاص شوید.


انعطاف پذیری: یکی از دلایل مهم خرید پیچ گوشتی شارژی انعطاف پذیری آن می باشد هم چنین با این وجود فضای بسیار کمی را اشغال می کند.


جمع و جور بودن: به نظر همه ی افراد به ابزارآلاتی که به راحتی در کیف جمع و جور شوند بسیار علاقه مند هستند پیچ گوشتی شارژی نیز از این دسته می باشد.


ایمنی کاربران و دیگر افراد: با توجه به ابزارآلاتی که امروزه استفاده می شود که برقی،دستی یا شارژی هستند باید از ایمنی برخوردار باشند از آنجایی که پیچ گوشتی شارژی سیمی ندارد نیازی به نگرانی ندارد.


در پروژه‌ های مختلف قابلیت انجام دادن کار: با خرید پیچ گوشتی شارژی می توانید انواع کار ها را انجام دهید. استفاده کردن از این نوع ابزار در کار به نسبت نمونه های دستی برای شما بسیار راحت تر خواهد بود. می توان گفت زمانی استفاده از این پیچ گوشتی شارژی خودش را نشان خواهد داد که در انجام پروژه های بزرگ از آن استفاده شود به خصوص موقعی که نمی توان از پیچ گوشتی دستی استفاده کرد.از این پیچ گوشتی شارژی می توان در امور حرفه ای استفاده کرد تا جایی که یکی از ابزار های مهم و کارآمد برای متخصصان کامپیوتر، نجار ها و مبلمان ساز ها می باشد.

انجام سریع کارها و خرید پیچ گوشتی شارژی : در پاراگراف های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که خیلی راحت می توان با این ابزارآلات کار کرد و تاثیر مستقیمی روی زمان دارد و همچنین نیازی به پیدا کردن منبع برق نیست همین که مراقب شارژ باطری پیچ گوشتی باشید کافی است.

برای خرید پیچ گوشتی شارژی به چه فاکتورهایی توجه شود؟
امروزه انواع پیچ گوشتی شارژی در مدل های مختلف و با ویژگی ها و قابلیت های بسیار تولید می شود، که به کاربر این امکان را می دهند که بسته به نیاز خود ابزار مناسب را انتخاب کند. فاکتورهای متعددی وجود دارند که بهتر است کاربران برای انتخاب مناسب ترین ابزار به آنها توجه کنند و با توجه به این فاکتورها پیش از تهیه خرید ابزارآلات مورد نظرشان، پیچ گوشتی های مختلف را با هم مقایسه کنند.

اندازه مناسب: پیچ گوشتی های شارژی در اندازه های مختلف تولید می شوند. این ابزار در اندازه های کوچک برای کارهای سبک تر و در اندازه های بزرگ برای کارهای حرفه ای تر و پیچیده تر مناسب می باشند.

دسته مناسب: یک دسته با کیفیتِ ساخت مطلوب، علاوه بر اینکه به راحتی بیشتر و عدم خستگی دست کمک میکند، طول عمر بیشتری خواهد داشت.

ولتاژ مناسب: پیچ گوشتی شارژی با ولتاژهای مختلفی تولید می شود. کاربران می توانند بسته به نیاز خود برای کارهای سبک از مدل های با موتور کوچک تر و ولتاژ کم تر و برای کارهای سنگین یا استفاده روزانه از موتورهای قوی تر و ولتاژهای بالاتر بهره مند شوند.

باتری مناسب: یکی از مهم ترین فاکتورهایی که هنگام خرید پیچ گوشتی شارژی باید به آن توجه شود، طول عمر باتری است؛ که در موارد استفاده روزانه و مداوم، دقت در انتخاب نمونه ی با کیفیت و طول عمر بالا اهمیت ویژه ای دارد.

سرعت مناسب: برای داشتن پیچ گوشتی شارژی با سرعت بالاتر باید به سراغ ولتاژ بالاتر رفت

خرید پیچ گوشتی شارژی از دسته خرید ابزارالات

پیچ گوشتی شارژی چه ویژگی هایی دارد؟
از ویژگی های قابل توجه هنگام خرید پیچ گوشتی شارژی می توان به فرم آن(مستقیم، تفنگی و ترکیبی از این دو)، سرعت متغیر، گشتاور، حرکت برعکس، شارژ شدن سریع باتری، نور LED و ضمانت آن اشاره کرد.

مطرح ترین برندهای پیچ گوشتی الکتریکی
از میان شناخته شده ترین و مطرح ترین برندهایی که امروزه در طراحی، تولید و عرضه انواع پیچ گوشتی های الکتریکی به رقابت می پردازند می توان از این موارد نام برد:

ماکیتا (Makita)، رونیکس (Ronix)، بوش (Bosch)، محک (Mahak) و دیوالت(Dewalt).

خرید پیچ گوشتی شارژی رونیکس

پیچ گوشتی شارژی بوش
با درنظر گرفتن تمامی ابزار های کارخانجات بوش که کیفیت بالایی دارند این مدل را به شما پیشنهاد می کنم.زیرا این مدل از پیچ گوشتی دارای قدرت بالایی در کار هستند و همین طور بسیار خوش دست و قابلیت تعویض براش را دارند و از طرفی توازن بسیار خوبی دارند. از لحاظ نقاط قوت آن می توان گفت دارای قیمتی مناسب هستند و در کار کردن بسیار راحت می باشند. و از لحاظ نقاط ضعف آن می توان گفت گارانتی یک ساله دارند و نشانگر میزان مصرف باطری را ندارند.

خرید پیچ گوشتی شارژی بوش

پیچ گوشتی شارژی دیوالت
این نوع از پیچ گوشتی دیوالت دارای بالاترین امتیاز در آزمایش نیروی گشتاوری است و دارای کمترین طول می باشد و از سه چراغ ال ای دی بهره مند است و در حین کار باعث روشنایی و راحتی دید می شود و سایه ها را از بین می برد. از نقاط قوت آن می توان گفت بالاترین نیروی گشتاوری، طول کوتاهی دارد و سه سرعت قابل انتخاب را دارا می باشد. از نقاط ضعف آن می توان گفت خارج کردن بیت به سختی انجام می شود.

پیچ گوشتی هیتاچی
پیچ گوشتی هیتاچی از 4 سرعت استفاده می کند و 2 نوع طرز کار دارد و در میان دریل ها دارای بیشترین قدرت کنترل می باشد.یکی از نشانه های قدرت این پیچ گوشتی در بستن پیچ است که جایگاه سوم را دارد. از نقاط قوت آن می توان گفت که دارای چهار سرعت متفاوت و دو نوع طرز کار است. از نقاط ضعف آن می توان گفت دارای دکمه های بسیار کوچکی است که به هنگام فشار دادن آن ها کمی مشکل ساز خواهد بود مخصوصا اگر دستکش پوشیده باشید.

پیچ گوشتی کبالت
اگرچه در آزمایش مدت زمان از لحاظ انجام کار در بین سه مدل آخر قرار دارد اما در آزمایشات نیروی گشتاوری در چهار برند اول جدول قرار دارد.ودارای باطری 3 آمپر ساعت است. از لحاظ نقاط قوت می توان گفت این پیچ گوشتی جمع و جور می باشد، شارژ سریع، و قیمت مناسبی دارد. از لحاظ نقاط ضعف می توان گفت این پیچ گوشتی باید به صورت مجموعه ای تهیه شود و نمی توان به صورت تکی دریل را خرید.

پیچ گوشتی ماکیتا
این نوع پیچ گوشتی مدل مونتاژ شده ی آمریکا می باشد و دارای عملکردی ثابت می باشد و از لحاظ کار،زمان و بستن پیچ در رده سوم قرار دارد. از لحاظ نقاط قوت این پیچ گوشتی: بارگذاری خودکار سه نظام و شارژ سریع آن می باشد. از لحاظ نقاط ضعف این پیچ گوشتی: دارای نشانگر میزان مصرف باطری نمی باشد.

خرید پیچ گوشتی شارژی ماکیتا

پیچ گوشتی شارژی توسن
این نوع پیچ گوشتی از لحاظ دوام و کیفیت تحسین برانگیز است.اما در آزمایشات متاسفانه تنها مدلی است که ضامن باطری ندارد. از لحاظ نقاط قوت این پیچ گوشتی: سه سرعت قابل انتخاب دارد. از لحاظ نقاط ضعف این پیچ گوشتی: ضامن باطری ندارد.

خرید پیچ گوشتی شارژی توسن

پیچ گوشتی میلواکی
این نوع از پیچ گوشتی پس از دیوالت از لحاظ طولی کوتاه می باشد و دارای سه سرعت می باشد و حتی دکمه ی فشار آن طوری ست که با دستکش هم می توان به راحتی آن را فشار داد این مدل از سیستم محافظتی در مقابل فشار برخوردار است چون مابقی مدل ها به هنگام کار و افزایش فشار از آن ها دود بلند می شود و بوی داغی از آن ها حس می شود.

ولی میلواکی به هنگام فشار قبل از داغ کردن متوقف می شود.. از لحاظ نقاط قوت این پیچ گوشتی: دارای سیستم محافظت از پیچ گوشتی و سه سرعت قابل انتخابی از لحاظ نقاط ضعف این پیچ گوشتی: چیزی برای گفتن وجود ندارد.

چطور می توان یک پیچ گوشتی شارژی مناسب تهیه کرد؟
هنگامی که قصد خرید پیچ گوشتی شارژی را دارید باید یک سری نکات را رعایت کنید و به چند نکته ای که در زیر به آن اشاره خواهیم نمود نیز آن ها را باید مد نظر قرار دهید و در زمان خرید این ابزار را با بقیه ابزار ها مقایسه کنید تا خرید پیچ گوشتی شارژی مناسب کار خود را تهیه کنید.

اندازه: پیچ گوشتی شارژی را می توان در اندازه های مختلفی یافت. که برخی از آن ها حتی در جیب جا می شوند و بسیار کوچک هستند و مناسب برای انجام دادن کار های سبکی چون سر کردن دستگیره در می باشد. مدل های دیگر پیچ گوشتی شارژی در اندازه های بزرگتری نیز یافت می شود که مناسب کار های پیچیده و بزرگ است حتی در امور مرتبط به کار های خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.برخی از افراد از سایز های گوناگون خرید پیچ گوشتی شارژی بهره می برند.


دسته مناسب: همانطور که پیچ گوشتی های شارژی اندازه های مختلفی دارد از انواع گوناگونی از دسته ها نیز برخوردار است.اگر قصد کار کردن مداوم با این ابزار را دارید پیشنهاد می کنم نوعی را تهیه کنید که از دسته ی مناسبی برخوردار باشد و کاملا از چسبندگی خوبی برخوردار باشد چون دسته ای که مناسب و راحت باشد باعث می شود که دست در حین کار احساس خستگی و درد نکند البته اگر جنس دسته از پلاستیک با کیفیتی باشد طول عمر بیشتری خواهد داشت و دست بیشتر احساس بهتری دارد این نوع از دسته ها در بیشتر مواقع از بروز لرزش در حین کار جلوگیری می کنند.در هر صورت فراموش نکنید در زمان کار کردن با ابزارآلات نکات ایمنی را فراموش نکنید.


ولتاژ: پیچ گوشتی شارژی با مقدار ولتاژ های مختلفی وجود دارد که بسته به نوع کاری که می خواهید انجام دهید متغیر است مثلا برای یک کاری که با چوب انجام می شود باید از یک پیچ گوشتی با ولتاژ 3.8 و موتور کوچک استفاده کنید و برای کار های بزرگ و پیچیده سعی کنید از موتور های با ولتاژ حداقل 12 ولت استفاده کنید.

شاید به نظر برسد که مقدار ولتاژ بالا برای شما زیاد باشد اما زمانی که شما کارهای سنگین زیادی برای انجام دادن داشته باشید از انتخاب پیچ گوشتی شارژی با ولتاژ بالا خرسند خواهید شد. و نکته دیگر این که اگر مداوم و هر روز از پیچ گوشتی شارژی استفاده می کنید سعی کنید هنگام خرید پیچ گوشتی شارژی با ولتاژ 18 را تهیه کنید زیرا از موتور قدرتمندی بهره مند هستند.


نکات دیگری که باید آن ها را در نظر گرفت:باتری و سرعت است که از دیگر فاکتور های مهم خرید می باشند.

کاربران می توانند با توجه به نیاز خود و به کمک موارد ذکر شده به فروشگاه های ابزار مراجعه کرده و ابزار را در دست بگیرند و یا به فروشگاه های آنلاین مراجعه کرده و با مقایسه چندین مدل از پیچ گوشتی شارژی دست به انتخاب بزنند.

https://projon.co/blog

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی