کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

قابلیت به کار گیری از معکوس کننده 

معکوس کننده یا این که اینورتر برای ساخت بازده و راندمان انرژی بالا مورد به کار گیری قرار می گیرد , معکوس کننده سبب می‌گردد تا در مواردی که نیازی به توان بالای داکت اسپلیت نداریم , به دور موتور کاهش یابد و در مواردی که به توان بالا احتیاج داریم بدور موتور بیشتر شود . در حقیقت این کار منجر می شود تا علاوه بر بهینه‌سازی مصرف انرژی , قدمت موثر دستگاه هم ارتقا پیدا نماید زیرا در بخش اعظمی از مواقع نیازی نداریم تا از یک بدور موتور اثبات برای انجام فعالیت تهویه استعمال کنیم . 

 

فیلتریزاسیون 

در واحد داخلی سیستم اسپلیت کانالی یکسری غربال هوا تعبیه شده‌اند که هوای ناسالم و دارنده ذرات آلودگی را از یک صافی منحصر عبور می دهد . در قبل این فیلتر‌ها سرعت انجام کار بوسیله سیستم را کاهش می‌داد البته ابعاد از فیلترهای جاذب به کار گیری شد که هیچ تاثیری در سرعت تهویه و عملکرد سیستم ندارند . 

 

کانال کشی 

این کار به تنهایی یکی مهمترین مزیت‌های سیستم‌های کانالی هست . وجود کانال‌ها سبب ساز میگردد تا از یک سیستم برای کل یک منزل یا این که گروه به کارگیری نمایید . به صورت نمونه سیستم سرمایش گازی‌های دیواری فقط برای یک یا این که نهایتا دو محوطه کارساز می باشند البته با اسپلیت کانالی می توانید به طور همزمان یکسری اتاق و چه بسا چندین طبقه را پوشش دهید . 

 

هزینه‌های تعمیر و مراقبت زیاد کم 

به‌تدریج پیش میاید که سیستم اسپلیت کانالی با ایراد مواجه شود و از این منظر دقیقا حکم یک خنک کننده گازی را دارااست و هزینه‌‌های تعمیر مراقبت آن زیاد کمتر است . 

 

راندمان انرژی بالا 

علاوه بر به کار گیری از اینورتر که راندمان انرژی را بالا میبرد خویش این سیستم‌ها نیز برق مصرفی بالایی ندارند و به غیر از سیستم‌هایی که با فشار بالا کار می‌نمایند و برای تالارها و فروشگاه‌ها و اماکن صنعتی کاربرد دارا‌هستند . گونه های خانگی آن ها مضاعف مقرون به صرفه میباشند و نسبت به کولرهای گازی توجیه اقتصادی دارا هستند . 

 

گرمایش و سرمایش در یک گروه 

همانگونه که گفته شد سیستم داکت اسپلیت قادر است نیز تحت عنوان سیستم سرمایشی و نیز سیستم گرمایشی مصرف شود و بسته به‌این اینکه دمای محل ورود به اسپلیت از دمای تهیه و تنظیم شده چه اندازه کمتر یا این که بیشتر باشد تلاش آن گزینش می گردد . این کار سبب می شود تا هزینه‌های ناشی از سیستم گرمایشی مانند رادیاتور هم حذف شوند و از دو جنبه صرفه اقتصادی داراست . در فصل‌تابستان یک سیستم سیستم سرمایش و در فصل‌زمستان و فصل‌پاییز نقش شوفاژ را داراست . 

 


معایب به کارگیری و ایجاد اسپلیت کانالی 

یک عیب اکثر در داکت اسپلیت این است که با این که تمام فضاهای منزل بوسیله کانال‌هایی از منشاء هوای اسپلیت تغذیه می کنند بایستی تمام قسمت‌های منزل یک دما داشته باشند . یعنی شما نمی‌توانید برای اتاق‌ها یک دمای مختص در حیث بگیرید و دمای پذیرایی با اتاق گوناگون باشد . در حقیقت شما یک دمای کاری دارید و تمام فضاهایی که بوسیله داکت‌ها جداسازی کرده‌اید هم یک دما خواهند داشت . 

 

اما یک چاره برای این کار موجود هست و آن دمپر الکتریکی میباشد , دمپر الکتریکی در محل ورود هر داکت نصب می گردد و با تغییر تحول میزان هوای محل ورود به هر کانال دمای آن را نسبت به بقیه قسمت‌ها در دست گرفتن می نماید . اما دمپر الکتریکی فعلا یک سیستم به طور کامل منقطع با اسپلیت محسوب می‌‌شود و برای خرید آن می بایست هزینه آن را هم به صورت غیروابسته پرداخت نمایید . 

 

عیب دوم به کارگیری از اسپلیت کانالی این است که در درون کانال‌ها اتلاف انرژی موجود است و هر چه تعداد و ارتفاع این کانال‌ها بیشتر باشد میزان اتلاف انرژی هم بیشتر است . اینک با روش‌هایی مثل درزگیری تا حد نسبتا قابل ملاحظه‌ای این اتلاف انرژی را کاهش داده‌اند البته کماکان یک عیب اکثر سیستم‌های اسپلیت کانالی به حساب می‌آید . 

 

عیب سوم حجم کانال‌ها می باشد , در صورتیکه در درون منزل سقف کاذب وجود نداشته باشد و یا این که از پیشین در پباده سازی خونه محل قرارگیری داکت‌ها و کانال‌ها معلوم نشده باشد نصب کانال‌ها تبدیل به یک دردسر بزرگ می شود به دلیل آن که نیز حجم متعددی دارا هستند و بعد ها پهنا آن ها به صورت میانگین ۳۰ سانتی‌متر است که عدد نسبتا بزرگی محسوب میشود و فضای منزل را تا حد متعددی اشغال می نماید ولی با وجود سقف کاذب این مشکلات به‌وجود نمی‌آیند . 

 

مورد ها به کار گیری از سیستم جداسازی کانالی 

داکت اسپلیت عمدتا در تهویه کاربرد داراست و به دلیل نصب نسبتا سهل و هزینه‌های نخستین کمتر خواستار فراوان متعددی دارااست . در کشورهای اروپایی از این سیستم‌ها زیاد به کارگیری می شود و تهویه اکثر زمان ها کارگاره‌های صنعتی در فصل تابستان و فصل زمستان با این سیستم‌ها انجام می گردد . 


سیستم اسپلیت کانالی در بیرون از منزل و یا این که در بالکن و یا این که چه بسا ذیل شیروانی نصب می‌َشود و توصیه می‌گردد از یک تکنسین نصب بخواهید تا نصب آن را انجام دهد تا در پی به اختلال نخورید . خوبتر است داکت اسپلیت در رابطه با هوای آزاد هم باشد تا تلاش بالاتری از خویش نشان دهد . 

  • صابر حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی