کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

کومبان

کومبان جایی برای اشتراک مطالب ناب

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان


از جا در آوردن و همینطور جا پرتاب کردن تسمه سیستم سرمایش فرمان معمولی ای است . درصورتی که قصد دارید تسمه را دربیاورید باید تسمه را از سوی تحت به طرف خویش بکشید تا از محور جانور بیرون شود . هنگامی تسمه فرسوده شده را با تسمه آکبند تعویض می‌کنید , حتما تغییر‌و تحول در خنک تر شدن باد کولرتان را حس خواهید کرد . 

 

صداهای ناهنجاری که خنک کننده از خویش ساخت می نماید به دلیل وجود خراش های متفاوت بر روی تسمه است . در‌صورتی‌که تسمه مستهلک و حاد شده , تسمه را ردوبدل کنید . در حالتی که قصد دارید تسمه را تعویض فرمایید می بایست به ضخامت و ارتفاع تسمه دقت نمائید . شماره هایی که روی تسمه درج شده شده‌است را به ذهن بسپارید و یک تسمه با به عبارتی خصوصیات را خریداری فرمائید . 

 

 

طریقه تهیه و تنظیم کردن تسمه در کولرهای آبی : 

جهت تنظیم تسمه سیستم سرمایش ابی بایستی پیچ های پایه الکتروموتور را شل کنید و آنگاه پایه را به شکلی جا به جا کنید که تسمه خیر شل باشد که روی پولی ها کمانه کند و خیر آنقدر محکم باشد که محور را زیر تنش قرار دهد و سبب به فساد بوش و یاتاقان ها شود و یا منجر سوختگی موتور شود . 

 


محکم یا این که شل بودن تسمه در کولرهای آبی : 

عالی ترین صورت تهیه تسمه خنک کننده آبی این می باشد که در صورتی‌که تسمه را نزدیک پولی کوچک بوسیله دو انگشت به نیز نزدیک کنیم به میزان یک بند انگشت با یکدیگر مسافت داشته باشند . 

یا اینکه در صورتی‌که مبادرت به خاموش کردن موتور کردیم بلافاصله حرفه متوقف نشود بلکه نسبتاً پنج عدد شش بدور بزند و بعد کاملا توقف نماید . 

 

رگلاژ کردن تسمه سیستم سرمایش ابی : 

در‌صورتی‌که که تسمه خنک کننده آبی محکم یا این که مقداری شل باشد , با رگلاژ کردن دینام خنک کننده این ایراد بر طرف خواهد شد . جهت انجام این کار ضروری است تا چهار پیچ که در ذیل دینام سیستم سرمایش آبی رنگ قراردارد را گشوده نمائید و برای سفت‌ تر‌ کردن , دینام را بالا‌تر و برای شل‌تر کردن , دینام را پایین‌ خیس بکشید و دو جایگاه پیچ ها را سفت نمایید . 

 

ادله اهمیت تسمه در کولرهای آبی چیست؟ 

سفتی و شلی بیش تر از حد تسمه خنک کننده آبی باعث به سوختن موتور می شود در سود تسمه خنک کننده خیر می بایست مضاعف شل و خیر می بایست مضاعف محکم باشد . 

در برخی موردها بازدید میکنید که تسمه استاندارد و تندرست است اما شل یا این که محکم میباشد درین مواقع حتما بایستی رگلاژ موتور صورت بپذیرد .

  • صابر حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی